Mummojen neuvot

Annen vaaliteemat eduskuntavaaleissa – 24. elokuuta 2006 klo 11.21

Minulla oli kaksi mummoa, toinen oli kaupunkilaismummo ja toinen maalaismummo. Molemmilta heiltä jäi elämään yksi elämänohje. Kaupunkilaismummo neuvoi pitämään huolta siitä, että hiukset ovat aina siististi. Olen pyrkinyt noudattamaan tätä neuvoa ja käymään säännöllisesti kampaajalla. Tämänkin vuoksi minua ilahdutti suuresti hallituksen päätös alentaa ensi vuoden alusta kampaamopalveluiden arvonlisäveroa 22%:sta kahdeksaan prosenttiin. Tässä yksi keino tukea suomalaista käsityötä.
Maalaismummoni neuvo oli: ”Rukoile ja tee työtä.” Mummo ei ehtinyt näkemään, että lapsenlapsesta tuli seurakunnan työntekijä, joka tänäkin aamuna heitti hiljaisen pyynnön ylöspäin, pyytäen siunausta päivän työlle.