Arvoliberalismi

Annen vaaliteemat eduskuntavaaleissa – 7. maaliskuuta 2007 klo 15.44

Vihreät mainostavat itseään arvoliberalismina puolueena. Mitä tämä sanahirviö oikeastaan tarkoittaa? Ensimmäisenä tulee mieleen arvoton tai arvoista vapaa ajattelu. Kyse on kuitenkin ihmisen oikeudesta päättää itse asioistaan. Arvoliberalismilla tarkoitetaan ainakin sananvaputta, uskonnonvapautta ja yhdistymisvapautta.

Vähän aikaa sitten Satakunnan Vihreiden sähköpostikeskusteluissa pohdittiin nettiin ilmestynyttä Eroa kirkosta – linkkiä. Kirkosta eroaminen on tehty helpoksi, sen voi hoitaa vaivattomasti internetin kautta. Mikäs siinä, mutta tämän linkin kautta jotkut olivat käyneet erottamassa myös kaverinsa kirkosta ilman asianomaisten lupaa. Kyseisillä henkilöillä olisi syytä kertoa hieman arvoliberalismista ja siitä mitä merkitsee uskonnonvapaus.

Eroa kirkosta, mutta vain, jos sitä itse haluat.