Koulutoimi säästää, onko mitään tehtävissä?

Annen vaaliteemat eduskuntavaaleissa – 27. huhtikuuta 2007 klo 20.24

Kalaholman koulussa kysyttiin oppilaiden vanhemmilta heidän mielipiteitään koulun toiminnasta. Vanhemmat saivat arvioida kuinka tärkeinä he pitivät kouluun liittyviä erilaisia asioita. Ainoastaan puolet kyselyyn vastanneista vanhemmista pitivät vanhempainyhdistyksen toimintaa erittäin tärkeänä. Toisaalta koulun järjestämiä retkiä piti erittäin tärkeinä lähes kaikki vastanneista.

Olen toiminut Kalaholman koulun vanhempainyhdistyksessä usean vuoden ajan. Tänään vanhempainyhdistys on myynyt vappupalloja keräten varoja koulun toimintaan, vähän aikaa sitten järjestettiin kirpputori jne. Kaikki ansaitut rahat menevät koulun oppilaiden hyväksi, niillä mm. rahoitetaan koulun retkitoimintaa.

Vanhempainyhdistystoiminta ei ole ratkaisu koulun säästötoimille, mutta se on pieni tapa tukea koulun toimintaa. Vahinko, että monet vanhemmat eivät tunnu toimintaa juurikaan arvostavan.