Annen kunnallisvaaliteemat 2012

Porin kaupungin talous on saatava tasapainoon palvelut turvaten. Tämä tapahtuu pitkän aikavälin suunnittelulla, byrokratiaa karsien.

Porin kaupungin talouden tasapainottaminen on kaikkien puolueiden yhteisellä vastuulla. Tekemällä pitkän aikavälin suunnitelman yhdessä tämä onnistuu. Vihreiden mielestä valtuustosopimus puolueiden välillä on tarpeellinen.

Päätöksenteon tulee olla avointa ja rehellistä. Kuntalaisten pitää saada kertoa mielipiteensä siinä vaiheessa, kun sillä vielä päätöksenteon kannalta on merkitystä..

Hyväveliverkostot ja salaiset sopimukset eivät edusta avointa päätöksentekoa, siksi niistä on luovuttava.

Lasten ja nuorten eriarvoistumiskehitys on pysäytettävä.

Koulu-uupumusta ja syrjäytymistä on ehkäistävä kouluterveydenhoitajilla, -psykologeilla ja -kuraattoreilla. Pienet ryhmäkoot päiväkodeissa ja kouluissa on fiksu investointi. Mielenterveyden pettäessä on apua saatava viipymättä. Kunnilla on keskeinen rooli sekä tasa-arvon että terveyden edistämisessä. Kaikkien päätösten terveysvaikutuksia pitäisi arvioida.