Marika Nirhamo

Tervetuloa tutustumaan minuun ja maailmaani!

Olin kaudella 2009-2012 Porin kaupunginvaltuutettu. Ennen sitä, sinä aikana ja sen jälkeenkin elän tavallisen ihmisen elämää iloineen ja murheineen. Tahdon edelleen parantaa maailmaa vihreiden jäsenenä, jotta lapsillanikin olisi hyvä elämä. Oma elämäntilanne ei sallinut enää ehdokkaaksi asettumista.

Olen 55-vuotias neljän lapsen äiti. Asun nuorimman lapseni kanssa keskustan tuntumassa. Työskentelen sosiaalityöntekijänä Satakunnan sosiaalipäivystyksessä virka-ajan ulkopuolella,  toimipaikka sijaitsee Porin poliisilaitoksella ja välillä Satakunnan keskussairaalan yhteispäivystyksessä.

Olen syntynyt Porissa, opiskellut Tampereella, asunut hetken lisäksi Kangasalla ja Keravalla, mutta paluumuuttanut Poriin v.1992. Sosiaalityöntekijänä olen työskennellyt v.1986 alkaen. Kokemusta on sitä ennen kertynyt mm. keilannostajana, myyjänä, munkinpaistajana, kukkaistyttönä, hoitoapulaisena ja ompelimon viimeistelijänä. Pidän nykyisestä työstäni, mutta kivaa oli myös kaupan myyjänä.

MITÄ KANNATAN?

Yhdistyksiä, joihin maksan jäsenmaksua ovat mm.

Olen toiminut ammattijärjestössäni Talentiassa sekä paikallistasolla että valtakunnallisesti, viimeksi mm. sen ammattieettisen lautakunnan puheenjohtajana.  Olen Jukon luottamusmies Porin perusturvan sosiaalipuolen henkilöstölle.

Kuulun Vihreät- De Gröna –puolueeseen sekä Porin seudun vihreiden että Satakunnan vihreiden naisten kautta.

Kannustan Porin Ässiä, Pesäkarhuja, Nice Futista sekä FBT Karhut  huolimatta siitä, miten pelit sujuvat.

Edellä mainittujen sidonnaisuuksien avulla saat kuvaa minulle tärkeistä asioista. Meidän suhteemme on sen suuntainen, että minä kannatan niiden toimintaa maksuilla ja toimillani. Joskus niiden kokouksissa saa kahvia ja jopa ruokailun, mutta muita lahjuksia ei ole tapana jakaa.

Politiikan avulla halusin lähinnä etsiä tietä sylttytehtaalle eli mistä johtuu työssäni ja elämässäni kohtaamat ihmisen ilman apua jääminen ja esteet työni vaikuttavuuden tiellä. Ei taatusti ole yksittäisen ihmisen syy yksin, jos hänet syrjäytetään yhteiskunnassa.

Yhteystiedot: marikanirhamo@gmail.com tai p. 0400- 418634

muutos. Vihreät. nyt!